أرشيف المدونة الإلكترونية

الجمعة، 24 يناير 2014

بوابات اليكترونيه للكشف عن المتفجرات - Gates to detect explosives

بوابات اليكترونيه للكشف عن المتفجرات

بوابات للكشف عن المتفجرات
 
البوابة مع المتفجرات كشفهاالكشف عن المركبات المتفجرة التمسك الأجهزة المحمولة و بطاقات ICطوكيو، 3 أكتوبر 2012 --- شركة هيتاشي المحدودة ( بورصة طوكيو : 6501 ، " هيتاشي " ) ، بالتعاون مع شركة نيبون إشارة المحدودة ( بورصة طوكيو : 6741 )، و جامعة ياماناشي ، و نموذج أولي بنجاح الصعود البوابة مع المدمج في معدات الكشف عن المتفجرات كجزء من الجهود المبذولة لزيادة السلامة في المرافق العامة مثل المطارات . بوابة الصعود إلى الطائرة النموذج يجمع بكفاءة الجسيمات الدقيقة التي تلصق نفسها ل بطاقات IC أو الأجهزة المحمولة تستخدم بطاقات الصعود إلى الطائرة ، و يمكن الكشف في غضون 1-2 ثواني وجود مركبات متفجرة باستخدام معدات المنضوية . مع هذا الأسلوب ، فمن الممكن أن تفقد 1،200 راكب في الساعة . ومن المتوقع أن تسهم في منع و احتواء على ترحيل المتفجرات كما يتفقد مباشرة قبل الصعود إلى الطائرة دون تعطيل تدفق الركاب ، و يوفر زيادة الأمن دون أن يؤثر الراحة التكنولوجيا . وأيد هذا البحث والتنمية من خلال الصناديق الاستراتيجية ل تعزيز العلوم والتكنولوجيا وزارة التربية والتعليم والثقافة والرياضة والعلوم والتكنولوجيا ، اليابان ( وزارة التربية ) .في السنوات الأخيرة ، لضمان الأمن والسلامة في خدمات النقل ، هناك حاجة إلى زيادة الأمن تثبيط ومنع - الدفترية على المتفجرات في ل ينقل مثل الطائرات . على سبيل المثال، سلامة الطيران ستزداد بشكل كبير إذا كان من الممكن للتفتيش الركاب بحثا عن متفجرات عند بوابة الصعود إلى الطائرة ، و النقطة الأخيرة للتفتيش قبل الصعود إلى الطائرة ، ولكن عن عدة مئات من الركاب بحاجة لتمرير من خلال البوابة في آن واحد ، و كان الوقت المستغرق من قبل أجهزة الكشف عن المعادن التقليدية وعمليات التفتيش بالأشعة السينية قضية.بوابة الصعود إلى الطائرة النموذج تطويرها من خلال التعاون بين هيتاشي و شركة نيبون الإشارة وجامعة ياماناشي ، توظف التكنولوجيا مطياف الكتلة والتي يمكن الكشف عن وجود أو عدم وجود مركبات متفجرة في غضون 1-2 ثواني. ونتيجة لذلك، أصبح من الممكن الآن للتحقق في وقت واحد بطاقات الصعود إلى الطائرة الواردة في بطاقات الدوائر المتكاملة أو الأجهزة المحمولة اثناء تفقده ل جميع الركاب مركبات متفجرة دون التأثير على تدفق الركاب التي تمر عبر البوابة.كما هذه المعدات يمكن تكييفها ل أجهزة الأمن مدخل لمحطات القطار ، والملاعب ، وقاعات الحدث، وما إلى ذلك في المستقبل ، ومن المتوقع أن تسهم مثل تكنولوجيا منصة ل تحقيق سلامة وأمن الأماكن العامة .ملامح بوابة الصعود إلى الطائرة النموذج مع معدات الكشف المدمج في المتفجرات كما هو موضح أدناه.( 1 ) جمع فائقة السرعة من جسيمات دقيقة التمسك بطاقات IC أو الأجهزة المحمولة أثناء قراءة الجهاز
    
التكنولوجيا باستخدام سرعة عالية الهواء الحالية لجمع الجسيمات الدقيقة التي تعلق على بطاقات IC أو الأجهزة المحمولة تستخدم بطاقات الصعود إلى الطائرة ، أثناء قراءة البطاقة أو الجهاز، وقد وضعت . وقد تحقق كفاءة استخراج وجمع الجسيمات الدقيقة في غضون فترة قصيرة من الوقت عن طريق الاستفادة المثلى من توقيت لتوليد تدفق الهواء ، وتحديد المواقع من تمر، و الهواء السرعة الحالية .( 2 ) تركيز عالي السرعة لل جزيئات التي تم جمعها و ذات حساسية عالية تحليل الطيف الكتلي
    
من أجل تحقيق ذات حساسية عالية مطياف الكتلة ، كان من الضروري للافراج عن الغاز غير الضرورية إلى خارج المعدات و زيادة تركيز الجسيمات منذ يتم جمع الجزيئات داخل كمية كبيرة من الهواء، و كان يعمل أسلوب الطرد المركزي ل تكنولوجيا الإعصار بكفاءة و فصل بسرعة و جمع فقط جزيئات من الغاز ، وتمكن من الجزيئات ل إدخالها في مطياف الكتلة ليتم جمعها و تتركز في فترة زمنية قصيرة ، وبالتالي تحقيق حساسية عالية مطياف الكتلة.( 3 ) المنضوية المدمجة ذات حساسية عالية مطياف الكتلة
    
كان يعمل الخطية فخ أيون نوع * حساسية عالية مطياف الكتلة والتي يمكن الكشف بشكل مستمر مركبات متفجرة في الوقت الحقيقي، و ابتكار تجميع أنظمة السلطة والسيطرة ، تم تخفيض حجم المعدات إلى أبعد من ذلك لتحقيق استيعاب ضمن الصعود البوابة.و المعدات المتقدمة النموذج يكون على عرضها في معرض المعدات الخاصة و مؤتمر ل مكافحة الإرهاب ( SEECAT '12 ) التي ستعقد في الفترة من 17-19 أكتوبر 2012 على بيغ سايت طوكيو في طوكيو ، اليابان حين إجراء اختبار تجريبي عملية مستمرة . ومن المقرر اجراء مزيد من الاختبارات التجريبية في مرافق النقل العام أيضا في السنة المالية القادمة .

    
* الفخاخ المتأينة مركبات العينة في المنطقة الخطية داخل فراغ قبل إجراء التحليل.

صوره البوابه

Gate with Explosives Detection


<script async src="//pagead2.googlesyndication.com/pagead/js/adsbygoogle.js"></script>
<!-- programsandtechnology_main_Blog1_300x250_as -->
<ins class="adsbygoogle"
     style="display:inline-block;width:300px;height:250px"
     data-ad-client="ca-pub-9467023264762081"
     data-ad-slot="3232767857"></ins>
<script>
(adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});
</script>



<script async src="//pagead2.googlesyndication.com/pagead/js/adsbygoogle.js"></script>
<!-- programsandtechnology_sidebar-right-1_AdSense1_160x600_as -->
<ins class="adsbygoogle"
     style="display:inline-block;width:160px;height:600px"
     data-ad-client="ca-pub-9467023264762081"
     data-ad-slot="4709501052"></ins>
<script>
(adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});
</script>

Detecting Explosive Compounds Adhering to Portable Devices and IC Cards

Tokyo, October 3, 2012 --- Hitachi, Ltd. (TSE: 6501, "Hitachi"), in collaboration with The Nippon Signal Co., Ltd. (TSE: 6741) and the University of Yamanashi, have successfully prototyped a boarding gate with built-in explosives detection equipment as part of efforts to increase safety in public facilities such as airports. The prototype boarding gate efficiently collects minute particles which have affixed themselves to IC cards or portable devices used as boarding passes, and can detect within 1-2 seconds the presence of explosive compounds using internalized equipment. With this method, it is possible to inspect 1,200 passengers per hour. The technology is expected to contribute to the prevention and containment of carry-on explosives as it inspects immediately prior to boarding without disrupting the flow of passengers, and provides increased security without affecting convenience. This research and development was supported by the Strategic Funds for the Promotion of Science and Technology of the Ministry of Education, Culture, Sports, Science and Technology, Japan (MEXT).

In recent years, to ensure safety and security in transport services, there is a need increase security to discourage and prevent the carrying-on of explosives into to transports such as airplanes. For example, flight safety would be significantly increased if it were possible to inspect passengers for explosives at the boarding gate, the last point of inspection before boarding the flight; however, as several hundreds of passengers need to pass through the gate at once, the time taken by conventional metal detectors and X-ray inspections was an issue.

The prototype boarding gate developed through collaboration between Hitachi, Nippon Signal and the University of Yamanashi, employs mass spectrometry technology which can detect the presence or absence of explosive compounds within 1-2 seconds. As a result, it is now possible to simultaneously check the boarding passes contained in IC cards or portable devices while inspecting all passengers for explosive compounds without affecting the flow of passengers passing through the gate.

As this equipment can be adapted to entrance security equipment for train stations, stadiums, event halls, etc. in the future, it is expected to contribute as platform technology to achieving the safety and security of public spaces.

Features of the prototype boarding gate with built-in explosives detection equipment are as described below.

(1) High-speed collection of minute particles adhering to IC cards or portable devices while reading the device

    Technology utilizing high speed air current to collect minute particles attached to IC cards or portable devices used as boarding passes, while reading the card or device, was developed. The efficient extraction and collection of the minute particles within a short period of time was achieved by optimizing the timing to generate the air flow, positioning of the pass, and air current speed.

(2) High-speed concentration of the collected particles and high-sensitivity mass spectrometry analysis

    In order to achieve high-sensitivity mass spectrometry, it was necessary to release the unnecessary gas to outside the equipment and increase the concentration of the particles since the particles are collected within a large volume of air, cyclone method centrifugal technology was employed to efficiently and quickly separate and collect only the particles from the gas, enabling the particles to be introduced into the mass spectrometer to be collected and concentrated in a short time, thus achieving high sensitivity mass spectrometry.

(3) Internalized compact high-sensitivity mass spectrometer

    A linear ion trap type* high sensitivity mass spectrometer which can continuously detect explosive compounds in real-time was employed, and by innovating the assembly of the power and control systems, the size of the equipment was reduced even further to achieve internalization within a boarding gate.

The prototype equipment developed will be on display at the Special Equipment Exhibition & Conference for Anti-Terrorism (SEECAT' 12) which will be held from 17th – 19th October 2012 at the Tokyo Big Sight in Tokyo, Japan while conducting a continuous operation pilot test. Further pilot tests at public transport facilities are also planned in the next financial year.

    * Traps ionized sample compounds in a linear region within a vacuum before conducting analysis.


ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق